Monitorowanie konkurencji

Pojęcie może brzmieć dziwnie, ale mamy z nim obecnie do czynienia powszechnie. Bo e-commerce to nic innego, jak powszechnie praktykowany handel drogą elektroniczną. Najbardziej powszechną jego formą są przede wszystkim sklepy w sieci. To wszelkie działania, które sprzyjają podpisywaniu umów handlowych na odległość. W branży e-commerce wykorzystuje się współczesne urządzenia, jakim jest telefon, faks czy telewizja.

Najczęściej e-commerce utożsamia się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to słuszne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów online. W licznych przypadkach transakcje handlowe inicjowane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że zamówienie produktu i płatność za niego odbywa się drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, odbywa się w sposób tradycyjny lub odbiera się go samemu. Transakcje elektroniczne miewają charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania realizuje się tylko i wyłącznie za pośrednictwem sieci. Tu zamawia się wyrób, płaci za zakup i w ten sam sposób się zakup otrzymuje. Branża e-commerce bardzo intensywnie się rozwija, o czym decydują głównie korzyści, jakie powstają z handlu elektronicznego. To głównie oszczędność czasu i pieniędzy. Ograniczone koszty dla handlujących. Znaczniejsze możliwości wyboru, kiedy chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny wykazuje też negatywne strony. Najczęściej tutaj wymienia się ograniczone możliwości na dokładne obejrzenie towaru. Do negatywnych stron handlu elektronicznego zalicza się też niebezpośredni kontakt ze sprzedawcą i często opóźnienia w dostawach. Nawet mimo słabych stron branża e-commerce funkcjonuje bardzo dobrze.

Leave us a Message