Sposoby na wygranie z konkurencją bez wojny cenowej

Stale rosnąca liczba przedsiębiorców zajmujących się handlem w internecie powoduje, że pokonanie konkurencji staje się niełatwym wyzwaniem. Pozyskanie klienta wiąże się z coraz wyższymi kosztami, przez co firmie trudniej jest osiągać zyski. Jak walczyć z tanią konkurencją bez obniżania cen? 

Cena a wartość produktu

Każdy przedsiębiorca pracujący w handlu powinien zdawać sobie sprawę z tego, że cena produktu nie jest tym samym, co jego wartość w oczach klienta. Co może mieć wpływ na wartość konkretnego artykułu? Przede wszystkim jego marka, wizerunek firmy która go oferuje, a w wielu przypadkach również dodatkowe opcje, takie jak ubezpieczenie lub przedłużona gwarancja.

Tańsze= lepsze? Niekoniecznie!

Jak walczyć z tanią konkurencją bez obniżania cen? Wystarczy przekonać klienta, że niższa cena nie musi wcale oznaczać wyższej jakości. Współcześnie, ludzie zarabiają coraz więcej, dlatego dla wielu z nich cena przestaje być głównym czynnikiem decydującym o zakupie danego produktu. Liczy się jakość wykonania, dobre skojarzenia z marką, a także miła i sprawna obsługa w sklepie. To one sprawiają, że klient wybiera konkretną firmę, nawet jeśli nie oferuje ona najniższych cen.

Pozytywne opinie klientów

Zadowolony klient ma w dzisiejszych czasach ogromną wartość, dlatego dla każdego sklepu priorytetem powinno być dbanie o wysoką jakość obsługi. Pozytywne opinie, które klienci wystawiają firmie np. w internecie, mogą przyciągnąć kolejnych potencjalnych klientów i sprawić, że sklep będzie przez nich dobrze postrzegany.

Leave us a Message