Strategia monitorowania cen

W e-commerce najważniejsza jest cena. Zakupy online polegają na porównywaniu. Jeśli nasze ceny nie będą zbliżone lub lepsze od innej firmy, stracimy klientów. To bardzo prosta zależność. Konsumenci sprawdzają różne witryny i portale. Mogą nawet korzystać z witryny, specjalnie zaprojektowanej do tego celu, która pobiera dane z kilku źródeł i wyświetlają je obok siebie, aby znaleźć najlepszą ofertę. Musimy być konkurencyjni, ponieważ rywalizujemy ze wszystkimi.

Monitorowanie cen konkurencji

Monitorowanie cen konkurencji jest kluczowym trybem w optymalizacji cen, strategiach i taktyce, stosowanych, aby odnaleźć idealną cenę w idealnym czasie. Monitorowanie konkurencji nie powinno być jedynym kryterium w ustalaniu cen, ale zdecydowanie powinno być częścią równania jako element strategii cenowej. Monitorowanie konkurencji (analiza cen w sklepach internetowych) jest bardzo ważna, ponieważ konkurencja w e-commerce jest zażarta.

Powinniśmy się przyjrzeć wewnętrznym danym – historycznej sprzedaży i trendom, promocjom, marce i postrzeganej wartości produktów itd. i danym zewnętrznym – cenom konkurencji, nadchodzącym świętom, porom rokom, wydarzeniom specjalnym i innym.

Razem zapewniają nieprzetworzone dane, potrzebne do podjęcia świadomej decyzji, dotyczącej strategii cenowej.

Niezbędne dane

Tego typu duże dane mogą pomóc sprzedawcom internetowym w różny sposób. Monitorowanie konkurencji jest jednym z najlepszych i najprostszych sposobów na zwiększenie ogólnej konkurencyjności na arenie handlu elektronicznego.

Duże firmy internetowe, takie jak Amazon, stale monitorują konkurencję i rynek, dostosowując swoje ceny wiele razy każdego dnia. Podobnie jak w przypadku dużych stron internetowych linii lotniczych, agencji wynajmu samochodów, witryn rezerwacji hoteli i wirtualnych portali detalicznych, specjalizujących się we wszystkich produktach – od książek i zestawu do makijażu po zabawki i urządzenia techniczne.

Nowoczesny świat biznesu nie czeka na nikogo. Monitoring 24/7 sprawia, że musimy być aktywni 24 godziny na dobę i reagować niemal natychmiast. Nasza konkurencja też może monitorować.

Dlaczego warto monitorować ceny?

Oprócz śledzenia cen konkurencji, zyskamy też cenny wgląd w asortyment. Będziemy mogli śledzić, jakie produkty oferuje dana firma. Konkurencyjne monitorowanie cen pozwala zidentyfikować firmy, ignorujące minimalną cenę reklamową. Możemy znaleźć optymalne ceny na podstawie danych w czasie rzeczywistym i danych historycznych dla siebie i konkurencji. Daje nam to 360-stopniowy obraz  rynku i wszystkiego, co znajduje się na nim. Na podstawie otrzymanych danych możemy znaleźć informację o naszej pozycji na rynku. Ceny w oczywisty sposób wpływają na naszą sprzedaż. Jeśli są zbyt wysokie, klienci od nas uciekną, jeśli zbyt niskie, nie osiągniemy zysku. W realnym świecie ludzie mogą robić zakupy porównawcze, aby znaleźć najlepszą ofertę. W świecie e-commerce absolutnie to zrobią. Dla 60% kupujących online, cena jest pierwszym czynnikiem, przy podejmowaniu decyzji.

Sprawdź https://dealavo.com/pl/

Leave us a Message